עמנואלה ברש רובינשטיין

עמנואלה ברש רובינשטיין היא חוקרת בתחום מדעי הרוח. היא מתמקדת בסמלים ונושאים תרבותיים, ועוסקת בשאלה כיצד הם משפיעים על ההתנהגות האנושית.

עמנואלה נולדה בירושלים. במהלך מלחמת העולם השנייה הוריה ברחו מביתם בצ’רנוביץ במזרח אירופה  ונדדו במשך שנים עד שהגיעו לבסוף לישראל. אביה, משה ברש, היה היסטוריון של אמנות והקים את החוג הראשון לתולדות האמנות בארץ. הוא עודד את ההשכלה ההומניסטית שלה. הבחירה בלימודים במדעי הרוח הייתה, איפה, טבעית עבורה.  תואר ה’בוגר’ שלה הוא בתחומי הספרות השוואתית וופילוסופיה. ותואר ‘מוסמך’ ודוקטורט בחוג למדעי הדתות, באוניברסיטה העברית בירושלים. עמנואלה הייתה חלק מהתוכנית לתואר שני ללימודי דתות באוניבסיטת תל אביב במשך שנים, ועתה היא מרצה  במרכז הבינתחומי הרצלייה, בתוכניות לעמיות יהודית. היא מתגוררת בתל אביב.

עמנואלה פרסמה ספרות מקצועית העוסקת בבחינת הנאציזם מתוך פרספקטיבה תרבותית: The Devil, the Saints, and the Church: reading Hochhuth’s The Deputy (בהוצאת פיטר לאנג)  ו״השטן הנאצי״ (בהוצאת מאגנס). ספר שלישי עומד לצאת לאור בקרוב, בשיתוף בין הוצאת מאגנס להוצאת דה גרויטר הגרמנית. עמנואלה היא גם מתרגמת. היא תרגמה את ספרו של אוונס-פריצ’רד, ״תורות של דת פרימיטיבית״ (בהוצאת מוסד ביאליק) ותרגום של ספרו של דודס ״היוונים והאי רציונאלי״ עתיד לראות אור בהוצאת מוסד ביאליק.

לאחרונה עמנואלה עוסקת בכתיבה ספרותית. קובץ של חמישה סיפורים, Five Selves,  ראה אור בבריטניה בשנת 2015, בהוצאת “הולנד האוס”. היא כתבה את הסיפורים בעברית ותרגמה אותם בעצמה לאנגלית. הספר זכה לביקורות מצוינות. עמנואלה השלימה את כתיבתו של ספר נוסף, “לידה”, העוסק בצדדים השונים של הורות. הוא התפרסם בהוצאת הקיבוץ המאוחד ב-2018.

חשוב לא פחות: עמנואלה היא אמא לשלושה בנים. חלק זה בחייה תורם עיצוב הראייה האישית שלה לא פחות מכל הישג אקדמי ומקצועי.

?רוצים להגיב